Monday, July 2, 2012

Spain Mengganas Italy Longlai

KEPUTUSAN FINALE EURO 2012

FULL TIME
Spain Vs Italy
4 - 0
Kamilah Juara
David Silva 14'
Penjaring Aksi Finale
Fernando Torres 84' 
(Penjaring terbanyak Kejohanan)











Jordi Alba 41'

Juan Mata 88'











Finale EURO 2012 antara 2 pasukan yang saya minat amat saya nantikan. Semalaman berjaga akhirnya saya dapat rasakan sedikit terkilan di dada. Pasukan Italy yang saya lihat garang pada separuh akhir dengan menewaskan Jerman seakan-akan hilang taring pada aksi finale.

Sedari awal saya menjangkakan bahawa Italy mampu menangkis serangan Spain yang saya kira cukup lengkap dari semua sudut. Dari depender hinggalah ke penyerang, semuanya lengkap. Pemain yang disenaraikan sebagai pemain gantian juga bukan calang-calang. Buktinya Juan Mata dan Torres yang diturunkan sebagai pemain gantian mampu menyumbangkan gol.

Manakala pasukan Azzuri yang saya kira akan mampu menjinakkan Spain kelihatan longlai dan hilang punca. Penyudah yang tumpul seakan-akan membayangkan yang Azzuri tidak mampu mencabar pasukan Spain sedari awal. Balotelli kelihatan hilang sentuhan berbisanya. Kemudian kecederaan yang melanda Thioga telah memaksa Italy bermain 10 pemain turut menunjukkan piala EURO 2012 bukan milik mereka... 

Akhirnya, Spain mengesahkan bahawa merekalah Raja Bola Sepak Dunia dan berada di ranking pertama dunia....Dalam tempoh 4 tahun sejak 2008 Spain telah menjulang 3 kemenangan penting. Bermula dengan Juara EURO 2008, Juara Wolrd Cup 2010 dan Juara EURO 2012....Marvellous JOBS

No comments:

Post a Comment