Saturday, July 21, 2012

Disini...bermulanya ia !!!

Semakan Kali Pertama
Ini merupakan semakan kali pertama yang saya dapat pada 19 Disember 2011 yang lepas. Betapa kecewanya perasaan di dalam. Segala perasaan bercampur baur. Tersentak dengan itu, mucnul pula satu perasaan putu asa. Terdetik di hati "Ahh... gagal lagi kali ini. Jika inilah caranya, lebih baik saya tinggalkan bidang yang amat saya cintai ini. Mungkin Tuhan itu ada rencana yang lain.


Semakan Tawaran Latihan Perguruan Bagi GSTT Ambilan Ke-2 Dis 2011

Tawaran Latihan Perguruan bagi calon Guru Sandaran Tidak Terlatih 
Ambilan ke-2 Disember 2011 boleh disemak melalui url 

27hb Disember iaitu beberapa hari kemudian, saya membuat semakan 
semula kerana beberapa orang rakan memberitakan kepada saya bahawa 
nama-nama mereka yang tidak ada dalam sistem pada hari 
pertama kemungkinan akan ada kerana masalah key-in nama 
tersebut ke dalam sistem. Saya mencuba juga. Walaupun pada 
ketika itu perasaan putus asa sangat menggunung dan 
menyesakkan. Pada semakan kali kedua itu tertera 
di kaca komputer. "Tahniah! Anda Berjaya untuk ambilan 
ke-2. Sila hubungi Jabatan Pelajaran Negeri Masing-masing" 
Itulah frasa yang sedikit memberi warna kembali dalam hidup 
saya. Tetapi belum lagi 100%. Saya tidak mahu terlalu mengharap. 
Saya berlagak seperti biasa. Seminggu kemudian iaitu 5hb 
Januari 2012 saya di minta melapor di sebuah sekolah di Sibu.
Saya sudah lupakan tawaran tersebut kerana menganggap 
ianya belum lagi rezeki saya dan lambat lagi rasanya. 

No comments:

Post a Comment