Saturday, September 22, 2012

Perjalanan Hari Ke-2 Benchmark (21/9/2012)

Wooo.. Woooo..... Semangat itu PENTING ok...!!

Hari ini saya menggunakan kemeja berjalur ke bawah berwarna biru dan juga necktie biru... Warna kegemaran (kebanyakkan biru penghias almari pakaian ku). Dengan semngat itu saya melangkah pergi ke sekolah pertama hari ini. Saya akan pergi ke SK Seri Bintang Utara. Dengar cerita sekolah terbaik dan SBT (Sekolah Berprestasi Tinggi). Sampai di SKSBU tepat pukul 830 pagi. Disambut dengan ramah oleh guru besar sekolah itu. Perasaan teruja semakin menggunung. Di bawa melihat-lihat persekitaran SKSBU. wooooo...patutlah. Memang ada budaya atau ETOS tersendiri sekolah ini. Murid-murid pun memberi salam dan tunduk ketika berjalan melalui pelawat. Kagum sendiri saya...

Kemudian di bawa masuk ke kawasan prasekolahnya. Ada dua buah. Sangat cantik dan perasaan bertuah menyelinap ke sanubari. Bukannya apa, perasaan itu wujud melihat betapa komited nya guru-guru prasekolah di SKSBU. Kelas penuh dengan warna-warni. Al-maklumlah, firtah kanak-kanak memang sukakan warna-warni. 
Penyambut Tetamu

Didikan Satu Bangsa, Satu Negara Satu dalam semuanya

Prasekolah Bijak
Dalam entry ini, saya hanya kepilkan bersama beberapa gambar. Namun, saya simpan yang selebihnya. Bukan kedekut. Tapi ada rasionalnya. Nantilah saya berikan alasannya... hahahahaha...

Di akhir pertemuan pertama ini (mungkin akan ada yang kedua atau ketiga...), jamuan diadakan di Pusat Sumber SKSBU. Amboi bertaraf dunia you .... cantik, indah, kondusif dan bla bal bal... kalau tak nak juga ke library tak tahulah. Selepas berborak dan berkongsi apa yang patut, perpisahan menjelma. Di pintu masuk SKSBU tarian sudah menanti. Kuda kepang dan joget johor dihidangkan.. Ahhh ... tak puas lagi sebenarnya, tapi masih ada misi perlu dilangsaikan... Iaitu SK Padang Tembak 1...... Here I come !!   

No comments:

Post a Comment