Thursday, June 28, 2012

Sepanjang Denai Perjalanan

Entah...
Semakin ku cuba mencari kahtimah itu,
Semakin ku cuba selongkar ungkapan dulu,
Semakin ku teliti segenap inci ruang,
Semakin ku julang semangat juang.

Semalam aku di situ,
Bersama mimpi,
Bersama impian,
Bersama tekad,
Bersama harap.

Hari ini aku di sini,
Masih bersama mimpi,
Masih berteman impian,
Masih bersahabat tekad,
Masih berpegang harap.

Hari ini juga bertambah,
Mimpi ku ubah biar jadi nyata,
Impian ku siram biar jadi realiti,
Tekad ku kepal biar jadi semangat,
Harap ku pegang kejap biar semua jadi sebuah ceritera....

Esok, Lusa dan selamanya,
Akan aku sapu tangisan itu,
Akan aku sua minuman ilmu,
Akan aku selimut kalian dengan semua yang ada di dada ku.....

Aku....
Seorang cikgu..
Seorang guru...
Seorang pencorak masa depan mu..


No comments:

Post a Comment