Saturday, June 23, 2012

Jejak

Rasanya sudah banyak tempat saya pergi, sudah banyak lorong dan denai saya lalui. Dan sudah banyak juga jejak yang di tinggalkan di belakang. Masihkah ada lagi? Dengan perasaan bercampur baur hati saya kali ini. Berbolak balik untuk menulis lalu timbullah idea tentang jejak. 

Seawal jam 9 pagi saya dikejutkan dengan  berita yang saya fikir sebagai satu berita yang sangat mengejutkan. Seorang rakan seangkatan sewaktu mengajar di SMK Balai Ringin disahkan pergi meninggalkan semua yang tercinta di muka bumi ini untuk selamanya.
Jejak: Masih Adakah Disitu?
Kenapa saya begitu agaknya? Saya sendiri sukar untuk menerima kenyataan. Seorang kawan yang saya kira sangat baik..Seorang guru yang tidak banyak kerenah.

Tahun 2011 juga turut menggamit saya gugur ke dalam lubuk kenangan. 15 Mei 2011 seorang rakan seangkatan ketika saya mengajar di SMK Ulu Balingian pergi meninggalkan jejak dan kenangan untuk semua yang tercinta dan rakan-rakan yang sentiasa mengingati beliau. Rakan saya ini juga seoarang yang aktif bersukan sehinggakan beliau pergi ketika mewakili bahaian Selangau dalam perlawanan bola sepak. Entahlah!! Saya sendiri sering berfikir. Nampaknya Tuhan itu maha adil. Manusia akan kembali ke pangkuannya tanpa sempat mencatur setiap inci dan detik yang ditinggalkan.

Saya insaf!! Tuhan itu Maha Mengetahui apa rencana-Nya untuk setiap orang hamba-Nya.

No comments:

Post a Comment