Saturday, January 5, 2013

Anugerah Juara Lagu Ke-27

6 Januari 2013, akan berlalngsunglah AJL 27. 12 buah lagu akan dipertandingkan. Saya kira, AJL kali ini mempunyai lagu yang hebat-hebat. Kesemua lagu tersebut mempunyai kekuatan masing-masing dan mempunyai peluang untuk menang.
Giliran Persembahan

Secara peribadinya, saya menjangkakan yang lagu Patah Seribu (Shila Amzah) boleh menggunguli AJL kali ini. Lagu Yuna (Terukir di Bintang) pun saya lihat turut mempunyai peluang. Lagu Hafiz ( Kuakui) dan duet Hafiz & Adira (Ombak Rindu) juga dilihat mampu memberikan saingan. 

Shila Amzah (Patah Seribu)
Yuna (Terukir Di Bintang)

Hafiz (Kuakui)
Hafiz feat Adira (Ombak Rindu)

#Seperti yang dijangka, beberapa lagu yang dijangka akan menang. Tapi sayang, Terukir Di Bintang tidak dinyanyikan Yuna sendiri. Jika tidak, saya dapat rasakan persembahannya pun mungkin meletup. Lagu Patah Seribu (yang saya jangka untuk menang tidak menang juga). Bak kata penulis di sebuah akbhar, pentas berbeza, tidak mustahil kemenangan Patah Seribu di AIM tidak berulang di AJL27. Tetapi lagu Kuakui memang merupakan pilihan. Vokal Hafiz Suip memang sukar untuk ditidakkan kemantapannya. Syabas kepada semua pemenang !!!

No comments:

Post a Comment