Thursday, August 30, 2012

Don't Take It For Granted

        
Sumber: http://hanspunyablog.blogspot.com
Selamat Hari Merdeka kepada seluruh rakyat Malaysia. Sambutan kemerdekaan kali ini bertemakan JANJI DITEPATI sempena 55 tahun negara kita sudah memerintah diri. Banyak sudah kejayaan dikecapi dan dirasai. Umur 55 tahun ini saya lihat sebagai sebuah negara yang sudah matang untuk meniti kejayaan yang memerlukan pelbagai rempah rasa agar kemerdekaan hasil perjuangan rakyat (pejuang terdahulu) terus terasa kemanisan dan nikmatnya. 

Banyak sudah kejayaan bersama ditempuhi dan tempa. Saya kira wajarlah setiap orang rakyat Malaysia mempertahankan kemerdekaan ini. Jangan senang dihasut anasir yang kurang baik. Pertahankan apa yang kita ada sekarang. Jangan jadikan apa yang kita ada sekarang sebagai galang ganti kepada keghairahan dan PHD (perasaan hasad dengki). Don't take it for granted!!! 

Sayangi Malaysia. Kenali sejarah kewujudannya. Tidak mengenal sejarah kewujudan Malaysia bererti kita merancang untuk merasa peritnya diperintah oleh bangsa lain. Orang yang tidak tahu mengenai sejarah lampau kemungkinan akan mengulanginya... PEACE NO WAR...

No comments:

Post a Comment