Monday, April 29, 2013

Penghujung misi....

Hari ini (29 April 2013) merupakan hari pertama selepas habis menjalani praktimum. Rasa sedikit janggal kerana rutin mula balik kepada asal. Tiada lagi kanak-kanak ynag bergelak ketawa. Tiada lagi kanak-kanak yang diajar untuk membaca suku kata pada awal pagi. Tiada lagi kanak-kanak yang boleh saya tegur dan suruh duduk dengan baik dalam barisan. Hahahahaha.... bermacam-macam perasaan timbul.

Teringat pula keadaan dan situasi ketika menjalankan aktiviti bersama-sama mereka. Sangat seronok dan menyenangkan ketika dikenang. 



Sedih pula bila mengingat keadaan dan keseronokkan bersama mereka. Meskipun nakal tapi mereka dalam diam mengingat apa yang diajar, ditegur dan dilarang. Apa yang pasti pengalaman ini akan kekal di dalam kenangan. Tempat inilah merupakan tempat tumpahnya keringat sebagai guru awal kanak-kanak / prasekolah yang pertama. Selepas ini apa jua keadaan atau tempat / lokasi sekolah yang saya akan ditempatkan saya menerima dengan tenang hati dan terbuka. Kerana saya sedar di luar sana ramai watan / anak bangsa yang dahagakan ilmu untuk menempuh duniawi yang semakin mencabar!!


No comments:

Post a Comment